دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، از حمله این کشور به جزیره خارک ایران خبر داد.

ترامپ در تروث سوشال مدعی شد که یکی از بزرگترین حملات تاریخ نظامی، به دستور او به جزیره خارک انجام شده است و او اینگونه تصمیم گرفت که تاسیسات زیربنایی نفتی این جزیره نابود نشوند.
حمله آمریکا به جزیره خارک و جزیره قشم مهمترین اتفاق بامداد روز پانزدهم جنگ بود. جزیره خارک در خلیج فارس و نزدیک بوشهر، مرکز صادرات نفت ایران است.

خبرگزاری فارس درباره حمله به جزیره خارک مینویسد: «ساعتی پیش جزیره خارک هدف حملات هوایی دشمن قرار گرفت. منابع میدانی به خبرنگار فارس اطلاع دادند که در جریان این حملات صدای بیش از ۱۵ انفجار در جزیره شنیده شده است. دشمن تلاش کرد در جریان این حملات به پدافند ارتش، پایگاه دریای جوشن، برج مراقبت فرودگاه و آشیانه بالگرد فلات قاره آسیب وارد کند. مشاهدات میدانی نیز از بلندشدن دود غلیظ از جزیره حکایت دارد.»

این منابع اعلام کردند هیچ یک از زیرساختهای نفتی در این حملات آسیبی ندیده است؛ ایران درباره پیامدهای حمله به زیرساختهای انرژی کشور هشدار داده بود که در این صورت همه زیرساختهای نفتوگاز منطقه که آمریکا و همپیمانانش در آن ذینفع هستند، به آتش کشیده میشود و نابود خواهد شد.

دونالد ترامپ پس از این حملات مدعی شده که آمریکا تمام اهداف نظامی را در جزیره خارک هدف قرار داده است.









