واکنش امیرحسین قیاسی، کمدین و استندآپ کمدین، به قطعی اینترنت، به حملات همزمان دو روزنامه نزدیک به جریانهای رسمی انجامیده است. این انتقادها در برخی موارد فراتر از نقد معمولی رفته و در یکی از یادداشتها، صریحاً خواستار ممنوعالکاری او و پایان همکاری پلتفرمها با وی شدهاند.
در ادامه، بخشهایی از یادداشت تند روزنامه «فرهیختگان» را میخوانید:
فرهیختگان: قیاسی بدون «خاک صحنه خوردن» معروف شد
امیرحسین قیاسی پیش از آنکه به شکل تصاعدی در یوتیوب و پلتفرمها به عنوان برگ برنده برنامهسازی مطرح شود و حتی بازیگران و چهرههای مطرح را برای دیدهشدن به سمت خود بکشاند، از طریق آنتن زنده رسانه ملی و برنامه «خندوانه» به مردم معرفی شد. او طعم شیرین معروفیت را بدون یک ثانیه «خاک صحنه خوردن» و شاگردی در محضر اساتید عرصه هنر چشید؛ در حالی که بسیاری از دانشآموختگان و خاکصحنهخوردگان آرزوی رسیدن به یک هزارم جایگاه امروز این «بهاصطلاح استندآپ کمدین» را دارند.
در ادامه این یادداشت آمده است: پلتفرمها با وجود اختلاف دیدگاه با نهادهای تنظیمگر، باید مانند سلبریتیها بر سر «ایران» و جانسپاری در راه میهن همقسم شوند و اجازه فالشخوانی به افراد تحت قرارداد خود ندهند.
قیاسی هم پیش از وقایع ۱۸ و ۱۹ دی و هم بعد از آن، نسبت به اتفاقات کشور با ژستی وطندوستانه واکنش نشان داد، اما چشم خود را روی جنایات باند اپستین در ایران بست. در این شرایط، هر واکنشی از سوی پلتفرمها و رسانههایی که با او قرارداد دارند، نباید چیزی جز پایان رابطه کاری باشد.
هزینه پشت کردن به ایران را اگر بالا نبریم، دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود و هرکس میتواند با امضای تعهدی مبنی بر عدم تکرار لگدپرانی و توهین به مردم کشور، بعد از فروکش کردن ماجرا، دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

خراسان: اعتراض به قطعی اینترنت در شرایط جنگی اولویت نیست
روزنامه «خراسان» نیز در مطلبی جداگانه به انتقاد از قیاسی پرداخته و نوشته است:
سرانجام پس از سکوت طولانی، سروکله قیاسی در اینستاگرام پیدا شد! در حالی که بسیاری از مردم ایران داغدار شهدای خود هستند و غم شهادت دانشآموزان مظلوم در میناب همچنان بر دلهاست و بیمارستانها و مراکز غیرنظامی هدف حملات دشمن قرار گرفتهاند، او با انتشار یک استوری عجیب به قطعی اینترنت بینالملل اعتراض کرد.
هرچند حق دسترسی به اینترنت بینالملل برای همه مردم، مطالبهای بجا و بهحق است، اما در شرایط خاص فعلی، اعتراض به جنایات دشمن، حمایت از ایران و یاد کردن از شهدای جنگ رمضان، موضوعاتی هستند که اولویت دارند.
قیاسی نوشته: «تا زمانی که اینترنت برای همه مردم ایران به حالت قبل برنگردد، فعالیتی در اینستاگرام نخواهم داشت» و به خیال خودش از مردم حمایت میکند. اما درباره مردمی که عزیزان خود را در این جنگ از دست دادهاند یا خانه و زندگیشان توسط دشمن نابود شده، هیچ صحبتی ندارد و نیازی به ایستادن در کنار مردم نمیبیند؟









