معاون سیما میگوید نمایش سلاح در تلویزیون جنبه آموزشی و فرهنگی دارد و نشاندهنده «آرایش جنگی» رسانه ملی است.
محسن برمهانی، معاون سیما، در توضیحاتی درباره نمایش و آموزش کار با اسلحه در برنامههای تلویزیونی، اعلام کرد که در شرایط جنگی، طبیعی است که رسانه ملی نیز «آرایش جنگی» به خود بگیرد.

به گزارش تسنیم، برمهانی با اشاره به نمایش سلاح در برنامههای تلویزیونی، اظهار داشت که آشنایی با سلاح تنها نمادی از جنگ و آمادگی رزمی نیست، بلکه جنبههای تربیتی، فرهنگی و آموزشی نیز دارد. وی معتقد است این آشنایی میتواند به جوانان، نوجوانان و عموم مردم کمک کند تا با مفاهیم جهاد، مقاومت و دفاع آشنا شده و حس مسئولیت و آمادگی خود را در چارچوب ارزشهای دینی، فرهنگی، ایرانی و اسلامی تقویت کنند.
معاون سیما تأکید کرد که رسانه ملی نمیتواند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشد و حضور مجریان با سلاح در برنامهها را نوعی یادآوری این آموزهها به مردم دانست. او همچنین بیان کرد که مجریان تلویزیون به عنوان نمایندگان مردم، نقش الگویی دارند و با پرسیدن سوال از کارشناسان، صدای مردم را بازتاب داده و نوعی همذاتپنداری ایجاد میکنند.
برمهانی افزود: «قرار گرفتن سلاح در دست مجریان بهعنوان یک نماد، این پیام را منتقل میکند که مردم نیز بخشی از آمادگی و مسئولیت اجتماعی هستند و میتوانند با این موضوع احساس همراهی داشته باشند.»
انتشار تصاویری از برخی مجریان صداوسیما با اسلحه در برنامههای تلویزیونی در روزهای اخیر، جنجالبرانگیز شده و واکنشهای گستردهای را در شبکههای اجتماعی به همراه داشته است.









