دانشگاه تهران در اطلاعیهای رسمی، از تغییر در نحوه برگزاری کلاسها و تقویم امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ خبر داد.
مطابق این اطلاعیه، کلیه کلاسهای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی، دکتری عمومی و دکتری تخصصی پیوسته، از روز شنبه، ۹ خردادماه ۱۴۰۵، به صورت حضوری و طبق برنامه زمانبندی قبلی در دانشکدهها برگزار خواهد شد.
در مقابل، کلاسهای مقطع کارشناسی پیوسته همچنان به صورت برخط (آنلاین) از طریق سامانه «ایلرن» (eLearn) پیگیری میشود. در مورد دروس عملی و کارگاهیِ این مقطع نیز مقرر شده تا حد امکان به صورت مجازی برگزار شوند؛ در صورت ضرورت برگزاری حضوری، جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
دانشگاه تهران اعلام کرد با توجه به شرایط پیشآمده ناشی از «جنگ تحمیلی سوم»، تاریخ برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم دستخوش تغییر شده است. بر این اساس، امتحانات پایانترم (به جز دروس عمومی) که پیشتر برای ۱۱ تیر برنامهریزی شده بود، به ۱۷ تیرماه ۱۴۰۵ موکول شد. این تاریخ، آخرین روز رسمی امتحانات نیمسال دوم خواهد بود.
سایر نکات و تسهیلات آموزشی:
- امکان لغو حذف ترم: آن دسته از دانشجویانی که پیشتر به دلیل شرایط اخیر درخواست «حذف ترم بدون احتساب سنوات» داده بودند، میتوانند در صورت تمایل، با هماهنگی دانشکده مربوطه درخواست خود را لغو کرده و به تحصیل بازگردند.
- خدمات رفاهی: جزئیات مربوط به اسکان در خوابگاهها و خدمات دانشجویی، با هماهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی بهزودی اطلاعرسانی خواهد شد.









