شرکت چینی پاپ مارت (Pop Mart) در سال ۲۰۲۴ با رشد چشمگیر فروش فیگورهای کلکسیونی، بهویژه شخصیت محبوب لبوبو (Labubu)، موفق شد درآمد خود را به رقم خیرهکننده ۱.۸ میلیارد دلار برساند؛ رقمی که نسبت به سال قبل، بیش از دو برابر افزایش داشته است.
وانگ نینگ، مدیرعامل پاپ مارت، در اظهاراتی بلندپروازانه اعلام کرده که رسیدن به درآمد ۴.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۵ «چندان دور از دسترس نیست»؛ هدفی که در صورت تحقق، باز هم رشد دو برابری نسبت به سال جاری را نشان خواهد داد.
لبوبو، عروسکی بامزه و خاص، از زمان عرضه رسمیاش در اکتبر ۲۰۲۳ به پدیدهای فرهنگی در فضای مجازی تبدیل شده است. ویدیوهایی از طرفداران که در صفهای طولانی مقابل فروشگاههای پاپ مارت ایستادهاند یا لحظه باز کردن جعبههای حاوی این فیگورها را ثبت میکنند، در پلتفرمهای مختلف وایرال شدهاند و نقش مهمی در تبلیغ غیرمستقیم برند داشتهاند.

مدل فروش «جعبههای کور» پاپ مارت نیز در این موفقیت نقش کلیدی دارد؛ خریداران تا زمان باز کردن جعبه نمیدانند کدام مدل لبوبو را دریافت خواهند کرد. همین عنصر غافلگیری باعث شده بسیاری از طرفداران چندین جعبه خریداری کنند تا به فیگور دلخواه خود برسند، و واکنشهای هیجانی آنها به محتوایی پرطرفدار در شبکههای اجتماعی تبدیل شده است.
در جدول زیر، روند رشد درآمد پاپ مارت از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ و پیشبینی سال ۲۰۲۵ را مشاهده میکنید:
| سال | درآمد سالانه (میلیون دلار) |
|---|---|
| ۲۰۲۱ | ۷۰۷ |
| ۲۰۲۲ | ۶۶۹ |
| ۲۰۲۳ | ۸۸۷ |
| ۲۰۲۴ | ۱,۸۰۰ |
| ۲۰۲۵ (پیشبینی) | ۴,۲۰۰ |
با توجه به این روند، لبوبو نهتنها یک عروسک کلکسیونی بلکه موتور محرک رشد اقتصادی پاپ مارت در سالهای اخیر بوده است؛ نمونهای موفق از تلفیق طراحی جذاب، مدل فروش هوشمندانه و قدرت شبکههای اجتماعی.










