دنیای موسیقیِ بیرون از مرزهای ایران، یکی از چهرههای بهیادماندنیاش را از دست داد. امیرحسین کریمی، خوانندهای که خیلیها او را با اسم «اردشیر» و حضور در برنامه «آکادمی گوگوش» شبکه منوتو به خاطر میآورند، تنها ۴۰ سال داشت که زندگیاش با یک سانحه تلخ رانندگی در نروژ پایان یافت. جایی که سالها در آن زندگی میکرد.
ماجرا اما یک پیچ تاسفبار داشت. او پس از تصادف به مرکز درمانی مراجعه کرد، اما پزشکان در معاینات اولیه متوجه خونریزی مغزی خفیف او نشدند. چند هفته بعد، همین عارضه در سکوت به لخته خون در مغز تبدیل و نهایتاً دیشب (۲۰ اردیبهشت) جانش را گرفت.

امیرحسین متولد ۱۳۶۵ تهران بود. تا ۱۲ سالگی در ایران بود، بعد راهی اروپا شد؛ نروژ و انگلستان را پشت سر گذاشت و روابط بینالملل خواند. اما موسیقی همیشه اولویت اولش بود. همان موسیقی که او را به آکادمی گوگوش کشاند، جایی که نامش بر سر زبانها افتاد. جالب است بدانید خودش هیچ وقت از اینکه با برچسب «خواننده آکادمی» شناخته شود، خوشش نمیآمد؛ معتقد بود آدم نباید برای همیشه در قالب یک برنامه تلویزیونی بماند.

حدود ده سال پیش یک بار به ایران برگشت تا کارش را به شکل رسمی و قانونی دنبال کند. اما ماجرای مجوزهای اداری پیچیده و خستهکننده شد و دوباره به اروپا بازگشت تا اینکه زمستان ۱۳۹۵، بعد از چند سال سکوت، بالاخره اولین قطعه رسمی و مجازش را به نام «واله» منتشر کرد. غیر از موسیقی، طراحی لباس هم یکی دیگر از علاقههایش بود؛ پروژهای که با خواهرش پیش میبرد.
حالا اما ساعاتی است که شبکههای اجتماعی پر شده از پیامهای تاسف کاربرانی که صدایش را از سالهای دور آکادمی گوگوش به یاد دارند؛ برنامهای که دستکم چند استعداد جوان موسیقی فارسی را به جهان معرفی کرد و امیرحسین کریمی یکی از بهیادماندنیترینشان بود.









