فهرست بستن

اینستاگرام در برابر محتواهای هوش مصنوعی شفاف‌تر خواهد شد

آخرین مطالب سایت
اینستاگرام در برابر محتواهای هوش مصنوعی شفاف‌تر خواهد شد

در مجموعه‌ای از پست‌های روز گذشته در پلتفرم Threads، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، کاربران را از اعتماد بی‌چون‌وچرا به تصاویری که آنلاین می‌بینند، برحذر داشت. او هشدار داد که هوش مصنوعی می‌تواند محتواهایی تولید کند که از واقعیت قابل تشخیص نیستند. بنابراین، کاربران باید منبع محتوا را بررسی کنند و پلتفرم‌های اجتماعی نیز باید در این زمینه به آنها کمک کنند.

موسری نوشت: «نقش ما به‌عنوان پلتفرم‌های اینترنتی این است که محتوای تولیدی هوش مصنوعی را تا حد امکان برچسب‌گذاری کنیم.» او توضیح داد که برخی محتواها ممکن است از این برچسب‌ها جا بمانند؛ بنابراین، پلتفرم‌ها باید اطلاعاتی درباره منبع انتشار محتوا ارائه دهند تا کاربران بتوانند تصمیم بگیرند چقدر به محتوای منتشرشده اعتماد کنند.

طبق گزارش TheVerge، موسری تأکید کرد که باید به یاد داشت چت‌بات‌ها ممکن است به‌راحتی دروغ بگویند؛ بنابراین، بررسی اعتبار حساب‌هایی که ادعاها یا تصاویری را به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند به کاربران کمک کند صحت آنها را ارزیابی کنند. در حال حاضر، پلتفرم‌های متا اطلاعات دقیقی در این زمینه ارائه نکرده‌اند، اما این شرکت اخیراً به تغییرات بزرگی در قوانین محتوایی خود اشاره کرده است.

اینستاگرام در برابر محتواهای هوش مصنوعی

موسری به نوعی نظارت کاربران مشابه آنچه در پلتفرم‌هایی مانند ایکس یا یوتوب با «Community Notes» یا فیلترهای نظارتی سفارشی «Bluesky» مشاهده می‌شود، اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که متا قصد دارد چیزی مشابه آن معرفی کند یا نه، اما این شرکت قبلاً از ایده‌های بلواسکای استفاده کرده است.

این اظهارات نشان‌دهنده تلاش برای ایجاد سیستم‌های نظارت کاربران و گسترش ابزارهایی برای شفاف‌سازی بیشتر اطلاعات است که ممکن است در آینده نزدیک در رسانه‌های اجتماعی متا به کار گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *