در دهههای گذشته، چین به طور مستمر روابط اقتصادی خود را فراتر از ایالات متحده گسترش داده است. این تغییرات را میتوان در اینفوگرافی زیر مشاهده کرد که بر اساس دادههای سازمان راهحلهای تجارت جهانی (WITS) تا اکتبر ۲۰۲۴ تهیه شده است.
گسترش صادرات چین در بازارهای نوظهور
از سال ۲۰۰۰، صادرات چین رشد چشمگیری داشته و این کشور را به یک قدرت تجاری جهانی تبدیل کرده است.

توسعه روابط تجاری چین
برای سالها، ایالات متحده بزرگترین واردکننده کالاهای چینی بوده است. اما چین به طور استراتژیک صادرات خود را به مناطق دیگری مانند جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا افزایش داده است. این اقدام در چارچوب طرح بینالمللی “ابتکار کمربند و راه” که توسط چین هدایت میشود، انجام میگیرد.
چین همچنین تجارت خود با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را به طور چشمگیری گسترش داده و میزان مبادلات تجاری با این مناطق را بیش از دو برابر کرده است.
توسعه روابط تجاری چین
برای سالها، ایالات متحده بزرگترین واردکننده کالاهای چینی بوده است. اما چین به طور استراتژیک صادرات خود را به مناطق دیگری مانند جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا افزایش داده است. این اقدام در چارچوب طرح بینالمللی “ابتکار کمربند و راه” که توسط چین هدایت میشود، انجام میگیرد.
چین همچنین تجارت خود با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را به طور چشمگیری گسترش داده و میزان مبادلات تجاری با این مناطق را بیش از دو برابر کرده است.