فهرست بستن

تغییرات چشمگیر در لامبورگینی گالاردو توسط Tedson Motors

آخرین مطالب سایت
تغییرات چشمگیر در لامبورگینی گالاردو توسط Tedson Motors

شرکت‌های رستوماد (restomod) معمولاً به ارتقای خودروهای کلاسیک با افزودن پیشرانه‌های قوی‌تر، سیستم تعلیق بهبودیافته و کابین‌های لوکس می‌پردازند تا علاوه بر حفظ ظاهر کلاسیک، تجربه رانندگی بهتری ارائه دهند. برخی شرکت‌ها، مانند سینگر و پرودرایو، در این زمینه عملکرد بی‌نظیری دارند. اما اغلب، این خودروها چندین دهه قدمت دارند.

در این بین، شرکتی به نام Tedson Motors تصمیم گرفته تا به‌جای خودروهای کلاسیک، تغییراتی روی یک خودروی بسیار جدیدتر اعمال کند: لامبورگینی گالاردو. بله، همان گالاردویی که تا سال ۲۰۱۳ تولید می‌شد. این شرکت نام این پروژه را اتنا (Etna) گذاشته و به نظر می‌رسد با پروژه‌ای جذاب روبرو هستیم.

بازگشت لامبورگینی گالاردو با قدرت و جذابیت بیشتر - تکفارس

اما اتنا یک بازسازی معمولی نیست. تدسون می‌گوید پروژه گالاردوی آن‌ها یک نسخه بهینه شده از مدل اصلی است، با وزن کمتر، قدرت بیشتر و طراحی اختصاصی. طبق اظهارات تدسون، اتنا ۲۰۴ کیلوگرم سبک‌تر از Gallardo معمولی است، که این کاهش وزن به لطف استفاده از بدنه‌ای تمام فیبر کربنی و سیستم اگزوز تیتانیومی سبک‌وزن حاصل شده است. این سوپراسپرت همچنین ۶ سانتی‌متر پهن‌تر از نسخه اصلی است تا ثبات بهتری روی جاده داشته باشد و از سیستم تعلیق JRZ ProActive بهره می‌برد که مخصوص این خودرو طراحی شده است.

پیشرانه ۵.۰ لیتری V10 اصلی همچنان در زیر کاپوت باقی مانده است، اما تدسون توان آن را به ۶۰۰ اسب بخار با خط قرمز ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه افزایش داده است. این رقم ۶۰ اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد است. مشتریان می‌توانند اتنا را با گیربکس اتوماتیک E-Gear Lamborghiniسفارش دهند، اما تدسون می‌گوید در غیر این صورت، همه خودروها را به گیربکس دستی شش‌سرعته با شفت فلزی تغییر خواهد داد.

بازگشت لامبورگینی گالاردو با قدرت و جذابیت بیشتر - تکفارس

از نظر طراحی، اتنا شباهت زیادی به یک گالاردوی کارخانه‌ای دارد، اما با تغییراتی جزئی همراه است. سپر جلوی جدید دارای طراحی عمودی منحصربه‌فردی است که ظاهری کلاسیک‌تر به خودرو می‌بخشد، چراغ‌های جلو و عقب به‌روز شده‌اند، قسمت انتهایی خودرو با یک اسپویلر کوچک اصلاح شده است و رینگ‌های ۱۹ اینچی AL13 R-Series R110 با زاویه سفارشی برای تناسب بهتر با این خودرو انتخاب شده‌اند. تدسون جزئیاتی درباره کابین منتشر نکرده است، اما احتمالاً از چرم و دیگر موارد لوکس استفاده خواهد کرد.

تدسون تنها ۷۷ دستگاه از اتنا تولید خواهد کرد، که شامل ۹ نسخه محدود لانچ ادیشن و ۶۸ دستگاه تولید متوالی خواهد بود. تحویل مدل‌های اولیه در پاییز ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و نسخه‌های دیگر در سال ۲۰۲۷ به دست خریداران می‌رسند. ساخت هر خودرو حدود ۱۲ ماه زمان می‌برد و مشتریان می‌توانند جزئیاتی مانند رنگ، رینگ‌ها و طراحی کابین را مستقیماً با همکاری شرکت شخصی‌سازی کنند.

منبع: لایفاتک

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *